Forum Informatyka Zaocznie Strona Główna Informatyka Zaocznie
dla studentów studiów inżynierskich WSH RADOM
 
 POMOCPOMOC   FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wykład 2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka Zaocznie Strona Główna -> Marketing
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mm1
zaawansowany


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 62

PostWysłany: Nie Maj 22, 2011 09:16    Temat postu: Wykład 2 Odpowiedz z cytatem

Proces zakupu obejmuje działania i procesy związane z zakupem produktów i usług, których celem jest zaspokojenie istniejących potrzeb.

W procesie zakupu wyróżniamy etapy:
1. uświadamianie potrzeb
2. identyfikacja sposobów zaspakajanie potrzeby
3. ocena alternatywna wyboru
4. zakup i jego ocena
___________________________________________________________________________
Diagram Maslowa
http://www.olimpiada.edu.pl/upload/image/piramida_maslowa_pyt_4_centralne_OPIV.jpg
___________________________________________________________________________

Identyfikacja sposobu zaspokojenia potrzeby stwarza podst. przesłanki do opracowania skutecznych strategii oddziaływania na konsumentów.

Identyfikacja sposobu zaspokojenia potrzeby może być przeprowadzona następująco:
-własne doświadczenie
-powołanie sie na czyjeś doświadczenie
-łączenie dwóch powyższych
___________________________________________________________________________
Ocena alternatyw wyboru
___________________________________________________________________________
Zakup produktu jest funkcja: zamiaru zakupu i sytuacji, w której znajduje sie podejmujacy decyzje o zakupie.
Od sytuacji kupującego mogą decydować:
- warunki wynikające z istoty sytuacji (przyczyny zakupu)
- czas w procesie podejmowania decyzji (pora dnia, presja czasu)
- warunki społeczne (normy grupowe, moda)
- warunki fizyczne (światło, dźwięk, temperatura)
- warunki towarzyszące zakupowi (nastrój, dostęp do środków finansowych, osoba sprzedawcy)
___________________________________________________________________________

Po dokonaniu zakupu produktu następuje zwykle faza jego oceny. Ogólnie można powiedzieć, że ocena ta wyraża sie w postaci dwóch stanów: zadowolenia lub braku satysfakcji.

Stan braku satysfakcji konsumenta z dokonanego zakupu prowadzi najczęściej do zjawiska tzw. dysonansu pozakupowego.
Pojawienie się tego zjawiska zagraża podtrzymywaniu lojalności konsumenta wobec marki produktu i/lub firmy, która jest jego sprzedawcą.
___________________________________________________________________________
"You should focus your sales efforts on understanding and uncovering what is infuencing her buying decision - the motive"
Dan Stiff




Marketing-mix
-place
-product
-price
-promotion

a w nowoczesnym wydaniu
-customer wants and needs
-convinience - wygoda
-cost to the customer
-communication
___________________________________________________________________________

Produktem jest wszystko, co można zaoferować nabywcom do konsumpcji, użytkowania dla dalszego przerobu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Produkt_%28marketing%29
___________________________________________________________________________

Poziomy produktu
-prod. fizyczny - funkcje podstawowe
-produkt rzeczywisty - marka, model, rozmiar, ciężar, trwałość, jakość, wzornictwo
-produkt poszerzony - funkcje dodatkowe
___________________________________________________________________________
Cykl życia produktu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_%C5%BCycia_produktu
___________________________________________________________________________
Analiza sytuacji produktu na rynku służy rozwijaniu strategii, które maja na celu selekcje oferowanych produktów, dopływ nowych, kształtowanie odpowiedniej struktury oferowanego asortymentu, a przede wszystkim utrzymywanie konkurencyjności oferty rynkowej firmy.
___________________________________________________________________________
Analiza sytuacji produktu:
- czy poziom jakości produktu jest satysfakcjonujący dla poszczególnych segmentów rynku?
- jaka jest szerokość asortymentu i czy należy ją utrzymywać lub zmienić?
- czy produkty są zróżnicowane i czy dostatecznie głęboko?
- czy opakowanie spełnia oczekiwania konsumentów i dystrybutorów?
- jaki jest zakres usług oferowanych klientom i czy ich poziom jest zadowalający?
___________________________________________________________________________
"Produkt to coś więcej niż fizyczne urządzenie; koncepcja która rozwiązuje czyjeś problemy."
Philip Kotler
___________________________________________________________________________
Dwie ważne rzeczy:
-rozwiązanie problemu
-dobre samopoczucie
___________________________________________________________________________
Nowy produkt może uzyskać powodzenie na rynku jeśli wszystkie odpowiedz na pytania będą pozytywne:
- czy ludziom produkt jest potrzebny?
- czy jest inny i lepszy niż to, co oferują konkurenci?
- czy ludzie będą skłonni za niego zapłacić?
___________________________________________________________________________
Kategorie nowych produktów:
- produkty nowe na świecie
_ nowe linie produktów
- produkty dodatkowe
- udoskonalenia dotychczasowych prod.
- produkty repozycjonowane
- produkty redukujące koszty
____________________________________________________________________________
Koncepcja amerykańska tworzenia nowego produktu:
Pomysł->Wykonanie->Marketing->Klient

Koncepcja japońska
Pomysł->Wykonanie->Klient->Ulepszenie------>Pomysł->Wykonanie->...
____________________________________________________________________________
Etapy kreowania nowego produktu:
-kreowanie pomysłów
-selekcja pomysłów
-rozwój i testowanie koncepcji nowego produktu
-opracowanie strategii marketingowej
-analiza ekonomiczna
-testowanie prototypu
-testowanie nowego produktu
-wprowadzenie nowego produktu na rynek
____________________________________________________________________________
Właściwości dobrego produktu (GZPEE)
-GŁĘBOKI - cechy i funkcje produktu zaspakajają pragnienia z których klient nie zdawał sobie sprawy w momencie zakupu. Głębokie produkty rozwijają się wraz z ich użytkownikami, którzy dzięki temu nie muszą szukać kolejnych nowości.
-ZACHWYCAJĄCY- produkt oferuje więcej niż potrzebujesz i kosztuje więcej niż minimum, jakie musiałbyś wydać.
-PEŁNY- produkt posiada wszystkie cechy, które sprawiają, że korzystanie z niego jest czystą przyjemnością.
-ELEGANCKI- elegancja jest kwestią gustu, ale elegancki produkt wyróżnia się estetyką. Eleganckie produkty są wykonane z dobrych i odpowiednio dobranych materiałów.
-EMOCJONALNY
___________________________________________________________________________


następne zajęcia zaczynamy od pozycjonowania
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Reklama






Wysłany: Nie Maj 22, 2011 09:16    Temat postu:

Powrót do góry
jiuer7845
lajk


Dołączył: 25 Lip 2021
Posty: 8

PostWysłany: Nie Lip 25, 2021 03:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nike Outlet

Yeezy Shoes

UNC Jordan 1

Jordan 13

Jordan AJ 1

Yeezy Foam Runner

Nike Outlet

Nike Outlet

AJ1

Yeezy Supply

Yeezy Zebra

Jordan 1 Low

Air Jordans

Pandora Charms

Adidas UK

Nike Store

Adidas Yeezy Official Website

Yeezy 350

Jordan 1

Nike Outlet

YEEZY SUPPLY

Pandora Charms

Nike Shoes

Nike Outlet

Pandora Jewelry

Pandora Outlet

Jordan Shoes

Air Jordan 4

Pandora Charms

Pandora Jewelry

Pandora Rings

Pandora Bracelets

Adidas Yeezy

Yeezy

Pandora Charms

Nike Outlet

Adidas Yeezy

Air Max 720

Nike Air Max 270

Air Jordan 11

Air Force 1

Air Jordan 1

Nike Jordans

Jordan 1s

Pandora UK

Nike Jordan 1

Nike Air VaporMax Flyknit 3

Jordan 1

Jordan 11

Yeezy Slides

Nike Air VaporMax

Nike Vapormax Flyknit

Air Jordan 1 Mid

Adidas yeezy
Yeezy Shoes

Adidas Yeezy

Yeezy 350

Nike Shoes

Nike Outlet

Yeezy

NFL Shop Official Online Store

Nike UK

Yeezy

Yeezy 350
_________________
https://www.nike-outlets.com/ Nike Outlet
https://www.yeezy-shoes.us.com/ Yeezy Shoes
https://www.yeezyfoam-runner.com/ Yeezy Foam Runner
https://www.nikestoreoutlet.us.com/ Nike Outlet
https://www.nikeoutletfactory.us/ Nike Outlet
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Reklama






Wysłany: Nie Lip 25, 2021 03:29    Temat postu:

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Informatyka Zaocznie Strona Główna -> Marketing Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Informatyka Zaocznie  

To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group